Tekanan

Berdasarkan traffic feed dekat ruang sebelah kanan page ni, saban hari ana lihat kebanyakan yang singgah/terjumpa blog ni, dengan menaip "tangani stress". Rasanya entry pasal tangani stress ni yang paling banyak orang view.

Alhamdulillah, dalam entry ni ana dapat berkongsi artikel yang ditulis oleh penulis UTUSAN ruangan bicara agama. Entry yang bertajuk : Menangani stress cara Islam. Dalam keadaan dunia yang penuh cabaran, saban hari bermacam-macam tekanan dihadapi. Bagaimana nak deal dengan tekanan? Islam sebagai cara hidup ada disisi kita memberi garis panduan dalam segenap hal. Kebanyakan yang view entry ni membuat pencarian dengan "tangani stress cara ISLAM" . Itulah yang saya perhatikan dlm traffic feed di sebelah ni. InsyaAllah pencarian mereka berhasil.

Moga kita terus tabah menghadapi hidup yang hanya berupa sementara ini. Berusaha gigih & terus berusaha mengisinya sebaik mungkin sebagai persediaan untuk hidup yang kekal abadi di akhirat kelak. Hidup di dunia ini hanya persinggahan..jangan sampai kita diterlekakan olehnya..

"Pada hari mereka melihat hari berbangkit itu, mereka merasa seakan-akan tidak tinggal (di dunia) melainkan (sebentar saja) di waktu petang atau pagi hari" [An-Nazi'at: 46]

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman di New Zealand part 1- Makanan

Empat musim di bumi New Zealand

Kisah King Midas