Hujung minggu di lab jugak?


Jgn tiru aksi ini!

Lagi 3L DGP nak kene siapkan. Kene siap jugak! Sebab paling lewat hari ni dah kene masuk freezer, freeze sebelum nak hantar drying dalam freeze drier isnin ini. so terpaksa juga datang hari Sabtu... tapi ada baiknya jugak. hanya berdua di lab. tidak sesak dengan manusia lain.



Sy tgh prepare DGP dari darah lembu!! iyekk..busuk beb....



Pelajar berdedikasi =p

DGP atau Decolourise globin protein ambil masa 4 jam untuk prepare 1st part daripada keseluruhan proses. oleh kerana equipment terhad, terpaksa la spend masa lebih lagi, sebab untuk 3 L DGP, kena buat dalam 3 batches of 1 L.


kaler kuning takde?



Bertungkus lumus


Sejak hari khamis lagi dah mula dengan proses menghasilkan DGP ni. balik rumah pun dah lewat malam. 9.30 baru sampai rumah. hari jumaat nekad untuk sampai awl, alhamdulillah, dgn kudrat yg Allah kasi, seawal pukul 8 pagi sudah muncul depan lab. oleh kerana penat hari khamis belum pun hilang, plan awl untuk stay sampai malam buat kerja lab dilupakan saja. jam 5.30 sudah selamat dirumah. pikiranku " sabtu masih ada..i.Allah".. W.end di lab..ape jadi?? sy tidak keseorangan. Nasib baik juga Kak Zila @ Housemate @ tgh buat Phd ada kena buat sampling W.end. Ada la teman bekerja di lab. Hehe.



Thanx k.zila! (sebuk texting je....=p )


kenangan kami bersama sebagai rakan satu lab yang semak ni


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman di New Zealand part 1- Makanan

Empat musim di bumi New Zealand

Kisah King Midas