Bismillah....Mari Menyulam Cinta!! Menjadi Hamparan ke Syurga

Assalamualaikum...

Debaran terasa....

"aku terima nikah Norzana bt Md.Mustafa dengan mas kahwinya 22.50 tunai"

Syahdunya....Lafaz yang datang dengan amanah yang begitu besar...! Alhamdulillah...... 10.11.12 (Sabtu) ana kini selamat bergelar isteri...semoga Allah terus memberikah hidayah serta kekuatan dan perlidungan-Nya untuk menjadi isteri yang solehah seterusnya membentuk keluarga yang bahagia & ummah yang kuat..

Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

يَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْكُمُ الْبَاءَةَ فَلْيَتَزَوَّجْ، فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ، وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَعَلَيْهِ بِالصَّوْمِ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ.

“Wahai para pemuda! Barangsiapa di antara kalian berkemampuan untuk menikah, maka menikahlah, karena nikah itu lebih menundukkan pandangan, dan lebih membentengi farji (kemaluan). Dan barangsiapa yang tidak mampu, maka hendaklah ia shaum (puasa), karena shaum itu dapat membentengi dirinya.”





Tiada keraguaan pada janji Allah...semoga pernikahan ini dikurniakan sakinah (ketenangan, ketenteraman), mawaddah (cinta, harapan) warahmah (dan kasih sayang)..!

“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya (sakinah), dan dijadikan-Nya diantaramu mawaddah dan rahmat. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir. “ [Ar-Rum:21]


Dengan lafaz Bismillah...JOm Bercinta En Suami! Bercinta hingga ke Syurga..! InsyaAllah...!







Comments

Arif Jemaan said…
salah tu, yg betul "aku terima nikah Norzana bt Md.Mustafa dengan mas kahwinya 22.50 tunai".

Popular posts from this blog

Pengalaman di New Zealand part 1- Makanan

Empat musim di bumi New Zealand

Pengalaman di New Zealand part 2- Makanan